Τρίτη 4 Μαρτίου 2014

Δράση κατά του εκφοβισμού με μαθητές και εκπαιδευτικούς του 1ου ΕΠΑΛ Αγ, Παρασκευής

Το τμήμα Αγωγής Υγείας της Δ.Δ.Ε. Β' Αθήνας, σε συνεργασία με το 1ο ΕΠΑΛ Αγ, Παρασκευής, στο πλαίσιο τριήμερων εκδηλώσεων με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας, θα υλοποιήσει βιωματική δράση με μαθητές και εκπαιδευτικούς με τίτλο : "Αντί-δραση στη βία και τον εκφοβισμό: Ένας για όλους και όλοι για έναν". Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Comenius - Regio 2013 'Εκφοβισμός των Εφήβων: Τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης στο σχολικό περιβάλλον Ελλάδας και Κύπρου".



Στόχος της δράσης είναι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί να διεργαστούν ζητήματα που σχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό, τις διακρισεις, και την διαχείριση συγκρούσεων εντός της σχολικής κοινότητας.
Η δράση θα ολοκληρωθεί σε μία συνάντηση δυόμιση ωρών με τη μορφή του βιωματικού εργαστηρίου, το οποίο θα βασιστεί σε τεχνικές προερχόμενες από τη μέθοδο του ψυχοδράματος, με εμψυχώτρια την κυρία Παναγιώτα Αρβανίτη, κλινικό ψυχολόγο, ψυχοδραματίστρια.
Απευθύνεται στους μαθητές της Α' Λυκείου και εκπαιδευτικούς του 1ου ΕΠΑΛ Αγ. Παρασκευής και θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 5-3-2014, από τις 11:00π.μ. έως τις 13:30μ.μ. για την πρώτη ομάδα και την Παρασκευή 7-3-2014 από τις 11:45π.μ. έως τις 14:15μ.μ., στο 1ο ΕΠΑΛ Αγ. Παρασκευής, Αιτωλίας 6, τηλ.: 210 6523968.


Εμψυχώτρια βιωματικού εργαστηρίου :  Παναγιώτα Αρβανίτη, Κλινικός Ψυχολόγος - Ψυχοδραματίστρια

Περίληψη εργαστηρίου: Στο εισαγωγικό μέρος, αφού οι συμμετέχοντες συγκεντρωθούν σε κύκλο, θα γίνει η γνωριμία τους με τον συντονιστή και μια σύντομη εισήγηση σχετικά με τον στόχο του σεμιναρίου και τον τρόπο διεξαγωγής του. Στη συνέχεια τα μέλη θα χωριστούν σε ομάδες των τεσσάρων έως έξι ατόμων.
Στο βιωματικό εργαστήριο, οι μαθητές θα παρουσιάσουν σενάρια με αφορμή περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, για τα οποία έχουν ακούσει ή έχουν υπάρξει μάρτυρες. Η μία ομάδα θα αναπαριστά τα σενάρια αυτά, μέσω της χρήσης τεχνικών δράσης (αντιστροφή ρόλου, καθρέφτης). Οι μαθητές που δεν θα βρίσκονται σε ρόλο θα μπαίνουν σε ομάδα εργασίας που θα σχεδιάζει παρέμβαση για να αντιμετωπίσει το διαδραματιζόμενο κάθε φορά περιστατικό.
Αφού, ολοκληρωθούν όλες οι δράσεις θα γίνει το κλείσιμο της συνάντησης. Οι μαθητές θα συγκεντρωθούν στο μεγάλο κύκλο και θα συζητήσουν τα συναισθήματά τους μέσα σε κάθε ρόλο.


Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα
Παναγιώτα Αρβανίτη: Είναι απόφοιτη του τμήματος Ψυχολογίας του Πάντειου Πανεπιστήμιου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών (2004), και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Κλινικής Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (2011). Ολοκλήρωσε την εκπαίδευση της στο ψυχόδραμα (μέθοδο ομαδικής ψυχοθεραπείας), την κοινωνιομετρία, την δυναμική της ομάδας και την εκπαίδευση ρόλου (Σεπτέμβριος 2000 – Σεπτέμβριος 2005). Διετέλεσε επιστημονική συνεργάτις στη Μονάδα Κοινοτικής Παιδοψυχιατρικής της Παιδοψυχιατρικής Πανεπιστημιακής Κλινικής του Νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία» (Οκτώβριος 2008 – Iούνιος 2011) με συμμετοχή στη διαδικασία διάγνωσης – αξιολόγησης: (Κύρια καθήκοντα : Χορήγηση τεστ ( WISC – III, Stanford – Binet, Rorschach, T.A.T, Leiter – R), διεξαγωγή κλινικών διαγνωστικών συναντήσεων (με γονείς και παιδιά), συμβουλευτική γονέων, αξιολόγηση σχολικής ετοιμότητας). Δίδαξε στην Ανωτέρα Σχολή Νοσηλευτριών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού το μάθημα «Γενική Ψυχολογία» (Σεπτέμβριος 2009 – Ιανουάριος 2010). Εργάστηκε ως συντονίστρια ομάδας προσωπικού στο «Κέντρο Φροντίδας Οικογένειας» του Δήμου Ταύρου (Σεπτέμβριος 2009 – Ιούνιος 2010). Από το 2010, είναι συνεργάτις του Ινστιτούτου Ψυχοδράματος Αθηνών, με κύρια καθήκοντα τον συντονισμό ομάδων ψυχοδράματος, την εποπτεία του κλινικού έργου των εκπαιδευομένων στη μέθοδο του ψυχοδράματος, και τις θεωρητικές εισηγήσεις με αντικείμενο την δυναμική της ομάδας στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος του Ινστιτούτου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: